آیا مراقبت از پوست می‌تواند ما را خوشحال‌تر کند؟

0 0
  • تاریخ : 1401/5/11
  • بازدید : 394
میانگین امتیاز 5.00 از 3 رای داده شده
0 0

در دنیای مدرن و پر هیاهوی امروزی همگی به دنبال راهی برای رهایی از تنش و اضطراب هستیم و احتمالا برای اکثر ما اولین گزینه‌ای که به ذهنمان می‌رسد، مسافرت به یک شهر ساحلی است. اما سفر کردن و تعطیلات طولانی ممکن است هر چند ماه یک بار اتفاق بیوفتد و آنچه برای حفظ روحیه‌ی شاد به آن نیاز داریم کارهای کوچکی ست که بتوانیم هر روز با انجام آن‌ها آرامش و شادی را به خودمان هدیه دهیم، مثل رسیدگی به پوست که یادآور حس مراقبت و دوست داشتن خود است.

 

 

تصور کنید صبح یک روز پر کار در حالیکه ذهنتان حسابی مشغول برنامه‌ریزی روز است، جلوی آینه ایستاده‌اید و با فوم شستشوی صورت که بافتی نرم و بویی ملایم دارد، صورتتان را شستشو می‌دهید، همراه با پوستت، روحتان هم تازه می‌شود… در آینه خودتان را نگاه می‌کنید و نا‌خودآگاه لبخند می‌زنید … حالا کرم مرطوب کننده را با بافت نرم و بوی خوبش، روی پوست صورتت پخش و به آرامی نوازش می‌کنید تا خوب جذب شود … بوی ملایم و حس تازگی یک لبخند دیگر به شما هدیه می‌دهد و متوجه می‌شوید حالتان دگرگون شده و در این چند دقیقه‌ی شیرین خبری از افکار مزاحم نبود.

 

یک روتين پوستی ساده می‌تواند از ۳ راه ما را خوشحالتر کند:

 

۱: نوازش پوست صورت با بافت نرم کرم، به رها شدن عضلات صورت و آرام کمک می‌کند. گاهی ما به مدت طولانی عضلات پیشانی یا فک خود را منقبض نگه می‌داریم که این کار منجر به عمیق شدن خطوط پوست می‌شود. کافیست زمانی که کرم مرطوب کننده یا ضد آفتابتان را می‌زنید با ماساژی ملایم یا ضربه های ظریف عضلات صورت را منبسط و رها کنید. همچنین هر چند باری که در طول روز به انقباض عضلات صورتتان آگاه شدید حتما با یک لبخند آن را رها کنید.

 

۲: زیاد شنیده‌ایم که اگر می‌خواهی کسی را دوست داشته باشی اول خودت را دوست داشته باش. اما گاهی نمی‌دانیم برای دادن عشق به خودمان دقیقا باید چه کار کنیم. مراقبت از پوست یکی از آن کارهایی ست که نماد دوست داشتن خود است و همان چند دقیقه‌ی لذت بخش احساس رضایتمندی عمیقی در ما ایجاد می‌کند. رسیدگی به خود و دیدن زیباتر و شفاف تر شدن پوست صورت، به ترشح هورمون سروتونین و ايجاد حس رضایتمندی کمک می‌کند.

 

۳: اگر می‌خواهید این تجربه عمیق‌تر باشد کافیست علاوه بر روتین همیشگی با استفاده از محصولات مراقبت از پوست فب پابلیک، جمعه ها یک ماسک خانگی درست کنید و همرا ه با یک موسیقی ملایم و یک شمع، مراسم مراقبت از خودتان را تکمیل کنید.

 

داشتن یک روتين ثابت در ابتدای روز باعث نظم بخشیدن به ذهن می‌شود و به شما حس اعتماد به نفس می‌دهد. ذهن ما با قرار گرفتن در شرایط مبهم  بی‌قرار می‌شود و وقتی یک کار را هر چند ساده به صورت مرتب و به شکل عادت انجام می‌دهیم ذهنمان آرام می‌شود. برای همین نه تنها برای رسیدگی به پوست بلکه به صورت کلی داشتن یک روتین ساده صبحگاهی به شروع یک روز عالی بسیار کمک می‌کند.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما